کد خبر: 1202512
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
منطقه رودگاد در شهرستان شبستر بخش صوفیان یکی از مناطق محروم استان آذربایجان‌شرقی است که دارای آسیب‌های فراوان و انواع مختلف محرومیت در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی می‌باشد؛ منطقه‌ای که تا تبریز حدود ۳۰کیلومتر فاصله دارد. 
مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی با بیان اینکه چندین سال است در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی و شهرستان شبستر اقدام به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی می‌کند، معتقد است خدمت به مردم و به خصوص هموطنان کم‌برخوردار و نیازمند خستگی نمی‌شناسد. 
 
منطقه رودگاد در شهرستان شبستر بخش صوفیان یکی از مناطق محروم استان آذربایجان‌شرقی است که دارای آسیب‌های فراوان و انواع مختلف محرومیت در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی می‌باشد؛ منطقه‌ای که تا تبریز حدود ۳۰کیلومتر فاصله دارد. 
یک شورای جهادی به نام شهید سلیمانی با استقرار در این منطقه تلاش کرده است محرومیت‌های آن را کاهش دهد. در طول دو سال اخیر با بلوک‌بندی مناطق هدف برای گروه‌های جهادی، هر روستا را به یک گروه واگذار کرده است تا در آن کار‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی انجام دهند. 
برای هر گروه جهادی یک برنامه کوتاه‌مدت (یک‌ساله)، میان مدت 
(سه ساله) و بلندمدت (پنج‌ساله) تعریف شده است تا در روستا‌هایی که برایش تعیین شده، اجرایی کند. 
آبرسانی به این روستاها، نوسازی ۸۰‌درصد مدارس و اشتغال‌زایی برای ۱۰۰نفر از طریق اعطای وام‌های ۳۰ تا ۱۳۰میلیونی از جمله اقدامات صورت‌گرفته از سوی شورای جهادی در این منطقه است. 
نکته جالب اینکه با شروع فعالیت‌های شورای جهادی در این منطقه، مسئولان نیز پای کار فعالیت گروه‌های جهادی در روستا‌ها آمده‌اند. 
 حضور در دل محرومیت
یاشار سلطانی، مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی با بیان اینکه این گروه فعالیت خود را از دهستان رودگاد بخش صوفیان آغاز کرده و ضمن شناسایی منطقه هدف و روستا‌ها در روستای ورکش صوفیان کار خود را ادامه داده است، می‌گوید: محرومیت‌زدایی اقتصادی و ارائه خدمات فرهنگی و پزشکی از اهداف اصلی گروه ماست و فعالیت خود را بر اساس نیاز‌ها و کمبود‌های دهستان رودگاد آغاز کرده و چندین پروژه و عملیات عمرانی انجام داده‌ایم. 
وی ادامه می‌دهد: تاکنون چندین باب مسکن ساخته و برای زنان و مردان اشتغال‌زایی کرده‌ایم، آبرسانی و کمک به احداث منبع آب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، میز خدمت و خدمات‌رسانی پزشکی از جمله اقدامات گروه است. 
این جهادگر خاطرنشان می‌کند: از بسیج سازندگی شبستر و آذربایجان‌شرقی و فرماندهی ناحیه شبستر کمال تشکر را داریم که در تمام مراحل و عرصه‌های خدمت‌رسانی کمک ما بوده و هرجا موانعی بوده است با راهنمایی آن‌ها رفع کرده‌ایم و از خیرین نیز تشکر می‌کنیم که همواره یار و یاور ما بوده‌اند. 
به گفته سلطانی، با توجه به سابقه و تجربه چندین ساله، در سال‌های آتی رویکرد تخصصی‌سازی اکیپ را در برنامه داریم و از تمامی اقشار در گروه استفاده خواهیم کرد چراکه تخصصی‌سازی گروه جهادی برنامه مهم سال‌های بعد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار